Sojusz Na Rzecz Czystej Arktyki wyraził zdziwienie, że Komitet Ochrony Środowiska Morskiego MEPC 80 nie podjął zdecydowanych działań aby ocalić Arktykę przed wpływem globalnej żeglugi. Żeglugowcy zdają się nie dostrzegać w pełni zagrożenia jakie płynie z coraz intensywniejszego wykorzystania w handlu i turystyce północnych szlaków morskich.
W mijającym tygodniu Międzynarodowa Organizacja Morska (International Maritime Organization - IMO) poczyniła postępy w zakresie regulacji dotyczących hałasu podwodnego ze statków oraz jego szkodliwego wpływu na faunę morską. Sojusz na rzecz Czystej Arktyki (Clean Arctic Alliance - CAA) apeluje o niezwłoczne opracowanie programu konkretnych działań na rzecz redukcji emisji.
Podczas gdy większość krajowych delegatów Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) opowiedziała się za zbliżeniem branży morskiej do celu Porozumienia Paryskiego, jakim jest utrzymanie globalnego ocieplenia poniżej 1,5°C, podczas tegorocznego posiedzenia Komitetu Ochrony Środowiska Morskiego (Marine Environment Protection Committee, MEPC) organizacje pozarządowe wyraziły zaniepokojenie brakiem postępów IMO w zakresie pilnych, krótkoterminowych działań.
Podczas posiedzenia Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) wezwano operatorów statków na wodach Arktyki do przejścia na czystsze paliwa, zgodnie z rezolucją przyjętą przez organizację.
Odpowiadając na publikację raportu Międzyrządowego Zespołu do spraw Zmian Klimatu (IPCC) dotyczącą zmian klimatycznych, Clean Arctic Alliance wezwał Międzynarodową Organizację Morską (IMO) do natychmiastowych cięć emisji z węgla z żeglugi w Arktyce, a także do pilnego zmniejszenia emisji z węgla na całym świecie.
Według najnowszego raportu grupy roboczej ds. Ochrony środowiska morskiego Arktyki (Arctic Council’s Working Group on the Protection of the Arctic Marine Environment - PAME) liczba statków wpływających do obszaru Przejścia Północno-Zachodniego wzrosła aż o 44% w latach od 2013 do 2019 roku.
W obecnym roku zanotowano największą liczbę rejsów wzdłuż syberyjskiego wybrzeża, gdyż szybko topniejący lód umożliwił tam łatwiejszą podróż.
Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) i jej państwa członkowskie uzgodniły projekt poprawek do załącznika I do konwencji MARPOL w celu zakazu używania i przewozu ciężkiego oleju napędowego (HFO) przez statki na wodach arktycznych od 1 lipca 2024 roku.
Grupy ekologiczne wezwały do zakazu stosowania nowego paliwa o niskiej zawartości siarki w regionie arktycznym, powołując się na badania pokazujące, że mieszanki paliwa morskiego przyczyniły się do wysokich emisji czarnego węgla w tym środowisku.
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie
Wymiana doświadczeń podczas wizyty na budowie farmy wiatrowej Moray West w Szkocji